- Dodano nowe formularze obowiązujące od października VAT-9M(10), VAT-8(11),
- Dodano opcję „Magazyn i sprzedaż\Faktura\Podsumowanie\Drukuj oznaczenie dokumentu na potrzeby VAT (w tym GTU)” sterującą wydrukiem w podsumowaniu faktury o oznaczeniach na potrzeby VAT w tym kodach GTU na fakturze,
- Dodano możliwość importowania dokumentów z pliku JPK_V7M lub JPK_V7K,
- Dodano możliwość eksportowania dokumentów z modułu magazynowo sprzedażowego do formatu XML dla aplikacji RAMZES,
- Dodano możliwość eksportowania kodów GTU i innych oznaczeń związanych z JPK do plików INI,
- Dodano możliwość definiowania dodatkowych warunków dla reguł księgowania,
- Dodano opcję „Magazyn i sprzedaż\Zamówienia\Wstawiaj cenę sprzedaży/zakupu do zamówienia” (domyślnie włączona),
- Dodano możliwość automatycznej synchronizacji ceny z sklepem internetowym (tylko wybrane sklepy),
- Dodano możliwość importowania plików w module księgowym z katalogu – importowane będą wszystkie pliki z katalogu,
- Dodano opcję dla importowania „Importując dokument o tym samym numerze spróbuj uzupełnić dane istniejącego dokumentu”,
- Zmieniono logikę aby do PKPiR oraz Ewidencji Przychodów nie pobierane były zapisy oznaczone jako FP (niewłaściwe księgowanie),
- Zmieniono kolejność wprowadzania daty sprzedaży/daty wpływu jeżeli niezbędne jest wstawienie obydwu dat do dokumentu – w pierwszej kolejności wprowadzane są dane dotyczące podatku należnego,
- Zmieniono w przypadku księgowania faktury (z modułu Magazyn i sprzedaż) z oznaczeniem FP – brak księgowania do PKPiR,
- Poprawiono raport zakupów (tak aby sumy wyglądały tak jak w raporcie sprzedaży),
- Poprawiono aby przy włączonej funkcji „Aktualizacja wszystkich działalności” w PIT-5/PIT-5L właściciel/wspólnik był dopasowany po numerze PESEL tylko i wyłącznie jeżeli numer PESEL składa się z 11 znaków,
- Poprawiono obliczanie ubezpieczenia zdrowotnego do potrącenia dla wynagrodzenia, które podlega i nie podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu i ubezpieczenie zdrowotne do potrącenia jest większe od podatku wynikającego z składników podlegających ubezpieczeniu zdrowotnemu,
- Poprawiono pokazywanie plików PDF z katalogów firm/zawierających znaki UTF-8 (np. polskie),
- Poprawiono pokazywanie w serwerze programu stanu usługi SQL w przypadku zdefiniowania portu TCPIP w ciągu połączenia SQL,
- Poprawiono księgowanie faktury w procedurze VAT marża z ujemną kwotą marży do nowego pliku JPK_V7M/JPK_V7K,
Archiwa: Version History
Version History
Wersja 2020.10.1
- Dodano obsługę plików JPK podpisywanych danymi dla nowej bramki (bramka mikro-jpk zostaje wycofana),
- Dodano możliwość oznaczenia kontrahenta znacznikiem „Podmiot powiązany” – TP,
- Dodano możliwość importowania plików bezpośrednio z systemu OCR (tylko Scanye),
- Dodano e-deklarację PIT-4R(9) w wersji 1-2E,
- Zmieniono domyślne ustawienie opcji „Przy dodawaniu nowego kontrahenta z poziomu dokumentu domyślnie utwórz kontrahenta w kartotece” na „Tak” dla wszystkich użytkowników niezależnie od obecnie skonfigurowanej opcji,
- Zmieniono aby pobierane z rejestru kontrahentów email oraz telefon były wprowadzane do danych kontrahenta jedynie gdy nie podano wcześniej tych danych,
- Poprawiono aby przy realizacji szablonu faktury oraz abonamentu uwzględniał ustawione konto bankowe kontrahenta,
- Poprawiono dla protokołu Posnet aby w przypadku nie podania pełnej płatności pozostała płatność była uznana za gotówkę (tak jak ma to miejsce dla innych drukarek fiskalnych),
- Poprawiono wybór formularza RZA zamiast RCA w przypadku gdy za pracownika opłacane są składki wyłącznie zdrowotne oraz fundusz pracy,
- Poprawiono możliwość wyboru opcji PPK,
- Poprawiono pokazywanie VAT-UE(5) z zestawienia e-deklaracji dla miesięcy sierpień-grudzień,
- Poprawiono generowanie plików JPK_PKPIR – zamiast daty dokumentu zdarzenia gospodarczego powinna być data zdarzenia gospodarczego,
Wersja 2020.9.2
- Dodano obsługę KEDU w wersji 5.2,
- Dodano nowe pole do zamówień internetowych – „Wymaga faktury” (dostępność w zależności od sklepu),
- Dodano możliwość pokazania pozycji PKPiR w ewidencji dokumentów zaksięgowanych (wymaga włączenia opcji w oknie ewidencji dokumentów zaksięgowanych),
- Poprawa różnych błędów związanych z przeniesieniem tabel księgowanych do SQL (tylko baza danych SQL),
Wersja 2020.9.1
- Dodano możliwość utworzenia plików JPK_V7M, JPK_V7K,,
- Dodano dodatkowo pobieranie z rejestru REGON następujących danych: województwo, powiat, gmina, email, telefon, data rozpoczęcia działalności,,
- Dodano możliwość określenia „Domyślnego trzeciego członu numeru paragonu” odrębnego niż dla faktur,,
- Dodano możliwość utworzenia przelewów na podstawie listy płac z możliwością ich wyeksportowania do pliku ELIXIR,,
- Dodano automatyczną zmianę stanu zaksięgowania dokumentu magazynowego/sprzedaży podczas usuwania dokumentu księgowego,,
- Dodano obsługę kartoteki towarów internetowych dla sklepu BaseLinker,,
- Ułatwiono dokonywanie korekty podatku należnego oraz podatku naliczonego za pomocą przycisku „Zły dług”,,
- Zmieniono zachowanie pokazywania sum dla ewidencji VAT – od października 2020 faktury oznaczone jako „FP – Faktura do paragonu” nie będą uwzględniane w sumach ewidencji VAT oraz w podsumowaniu ewidencji VAT, tak aby była możliwość uzyskania zgodności kwot z deklaracją VAT-7(21),,
- Poprawiono aby na fakturach była możliwość wydrukowania w nagłówku numer konta bankowego sprzedawcy bez konieczności wydruku banku sprzedawcy,,
Wersja 2020.8.1
- Dodano uwzględnienie opcji „Ukryj wartości zerowe w tablicach” dla okna kartoteki towarów oraz wyboru towaru (dotyczy stanu towaru),
- Dodano możliwość wybrania średniej wielkości paska narzędzi (oprócz małej i dużej dostępnej obecnie),
- Poprawiono aby przy wprowadzaniu dokumentu księgowego i przechodzeniu pomiędzy polami klawiszem ENTER, program nie zatrzymywał się na przycisku „OCR”,
- Poprawiono rozpoznawanie systemowej rozdzielczości DPI,
Wersja 2020.7.2
- Dodano obsługę KEDU w wersji 5.2,
- Dodano nowe pole do zamówień internetowych – „Wymaga faktury” (dostępność w zależności od sklepu),
- Dodano możliwość pokazania pozycji PKPiR w ewidencji dokumentów zaksięgowanych (wymaga włączenia opcji w oknie ewidencji dokumentów zaksięgowanych),
- Poprawa różnych błędów związanych z przeniesieniem tabel księgowanych do SQL (tylko baza danych SQL),
Wersja 2020.7.1
- Dodano nowe pole do zamówień internetowych – „Wymaga faktury” (dostępność w zależności od sklepu),
- Dodano możliwość pokazania pozycji PKPiR w ewidencji dokumentów zaksięgowanych (wymaga włączenia opcji w oknie ewidencji dokumentów zaksięgowanych),
- Poprawa różnych błędów związanych z przeniesieniem tabel księgowanych do SQL (tylko baza danych SQL),
- Poprawiono podgląd wysłanych deklaracji VAT-UE/VAT-UEK (regresja 2020.7.2),
Wersja 2020.6.2
- Dodano pakiet udogodnień związany z nową matrycą stawek VAT (https://www.podatki.gov.pl/vat/abc-vat/matryca-stawek-vat/):
- Dodano opcję „Sprzedaż (albo) Magazyn\Operacje\Sprawdź kartotekę towarów” z możliwością automatycznej konwersji kodów PKWiU 2015 na CN 2020,
- Dodano możliwość sprawdzenia stawki VAT na podstawie CN 2020/PKWiU 2015 (tylko z poziomu edycji w kartotece towarów),
- Dodano możliwość wyszukiwania kodów CN 2020 oraz PKWiU 2015 w kartotece towarów,
- Dodano możliwość konwertowania kodu PKWiU 2015 na CN 2020 w edycji towaru w kartotece towarów,
- Dodano możliwość definiowania GTU dla pozycji w kartotece towarów – informacja ta może być drukowana na fakturach oraz będzie automatycznie uwzględniania podczas księgowania dokumentów,
- Dodano możliwość przygotowania „Zestawienia sprzedaży” z oszacowaniem kosztu sprzedaży na podstawie metody FIFO,
- Dodano opcję pozwalającą uwzględniać w ewidencji VAT dokument z więcej niż 2 lat wstecz (np. w celu wykazania VAT odliczonego),
- Dodano zapamiętywanie adresu email podczas realizacji zamówienia internetowego w celu możliwości wysłania dokumentów na adres z którego zamówienie było dokonane,
- Dodano obsługę kodów EAN-8 do czytników kodów kresowych,
- Dodano możliwość określenia formy płatności oraz formy transportu dla WZ/PZ przed wystawieniem faktury,
- Dodano możliwość określenia domyślnej formy płatności dla zamówień internetowych,
- Zmieniono nomenklaturę z „PKWiU/PKOB” na „CN/PKWiU”,
- Zmieniono sprawdzanie ciągłości wystawianych faktur z sprawdzania 10 ostatnich faktur do sprawdzania 3 faktur,
- Zmieniono przy importowaniu JPK_VAT jeżeli dla faktur kosztowych nie można dopasować jednej lub kombinacji stawek VAT wtedy importowanie odbędzie się do najbardziej zbliżonej stawki VAT,
- Zmieniono aby przycisk „Wyloguj” wylogował również z konta Allegro, a nie tylko z danego sklepu w programie, tak aby można było zalogować się na inne konto Allegro,
- Poprawiono realizowanie zamówień internetowych dla firm nie będących podatnikami VATu. Koszty dostawy nie są domyślnie obciążane zawsze stawką 23%,
- Poprawiono realizowanie wielu abonamentów – wartość netto oraz brutto faktury będzie przeliczana dla każdej faktury indywidualnie po jej wystawieniu,
Wersja 2020.6.1
- Dodano opcję do kartoteki kontrahentów „Przy dodawaniu nowego kontrahenta z poziomu dokumentu domyślnie utwórz kontrahenta w kartotece” – domyślnie wyłączone,
- Dodano opcję do realizacji zamówień internetowych „Utwórz kontrahenta w kartotece” – domyślnie wyłączone,
- Poprawiono drukowanie szczegółów listy płac po wprowadzeniu sortowania w liście płac, (regresja w wersji 2020.5.1),
- Poprawiono działanie opcji „Wydruk informacji o podstawie wystawienia faktury” dla faktur zaliczkowych – ustawienie to nie powinno wpływać na faktury zaliczkowe,
- Rozszerzono pole „Numer zamówienia kontrahenta” do 50 znaków,
Wersja 2020.5.1
- Dodano możliwość naliczania składek PPK,
- Dodano więcej pól do widoku zamówienia internetowego,
- Dodano możliwość wyszukiwania zamówień internetowych Allegro po nazwie użytkownika,
- Dodano możliwość realizowania wielu abonamentów jednocześnie,
- Dodano informacje na temat GTU w oknach wprowadzania dokumentów księgowych oraz ewidencji dokumentów zaksięgowanych,
- Dodano zapamiętywanie ostatnio używanego podpisu kwalifikowanego,
- Dodano do wydruku dokumentu księgowego informacje na temat waluty i zastosowanego kursu,
- Dodano więcej możliwości tworzenia zestawień sprzedaży (według pozycji, dokumentu, towaru, kontrahenta, użytkownika),
- Dodano do zestawienia delegacji/podróży służbowych informacje na temat pracownika/osoby, której delegacja/podróż służbowa dotyczy,
- Dodano do tworzenia archiwum w chmurze możliwość ustawienia zmiennej nazwy pliku przy użyciu makr %id% dla identyfikatora firmy oraz %data% dla obecnej daty,
- Dodano przycisk „Wszystko/Tylko wybrane” w wyborze pozycji dla dokumentu Faktura pro forma,
- Dodano możliwość określenia kolejności wystawiania faktur dla abonamentu,
- Dodano możliwość drukowania faktur walutowych z kwotą razem/do zapłaty wyrażoną tylko w PLN,
- Dodano możliwość przeliczenia faktur sprzedaży z walut obcych na walutę PLN (Inne/Przelicz na PLN),
- Dodano możliwość określenia %KUP dla pojazdu, oraz możliwość wyboru %KUP przy księgowaniu kosztów pojazdów,
- Dodano nowe makra dla uwag do faktur oraz treści wysyłanych e-mail: %uwagiFaktury%, %uwagiKontrahenta%,
- Zmieniono przy importowaniu JPK_VAT faktur kosztowych zakres tolerancji pomiędzy obliczonym VAT, a danym VAT do 0.05 (w wykrywaniu stawki VAT na podstawie kwoty netto i VAT) oraz dodano rozpoznawanie kombinacji stawek 23% oraz 8% na podstawie kwoty netto oraz kwoty VAT z tolerancją 0.00,
- Zmieniono sposób prezentacji powiadomienia o duplikacie wprowadzonego dokumentu – w treści komunikatu będzie informacja o już wprowadzanych dokumentach wraz z ich datą i kwotą, a nie o dokumencie który jest powtórzony/aktualnie wprowadzany,
- Zmieniono zachowanie przy przełączaniu okien aplikacji, po powrocie do programu Mała Księgowość pole nie będzie zaznaczane w całości tak jak przy przejściu pomiędzy polami, a kursor pozostanie w miejscu w którym był przy opuszczaniu aplikacji,
- Poprawiono na deklaracji DSF-1 rok na 2020 przy rozliczaniu rozliczenia za rok 2019,
- Poprawiono odczytywanie niektórych zamówień z Allegro (strona zamówień nie mogła być odczytana),
- Poprawiono przepisywanie kwot emerytury z kreatora PIT-40A do formularzy,
- Poprawiono usuwanie typów listy płac (nie można było usunąć niektórych niepowiązanych typów list płac),
- Poprawiono pobieranie totalizerów dla linii drukarek Posnet – możliwe jest automatyczne pobranie totalizerów z urządzenia i zaksięgowanie wartości,
- Poprawiono importowanie plików JPK_FA dla płatników VAT na ewidencji przychodów – rejestr VAT będzie ustawiany domyślnie na 1 – sprzedaż,
- Poprawiono fiskalizację faktur zaliczkowych dla drukarek Novitus Online oraz Posnet Online,
- Poprawiono pokazywanie daty zapłaty w historii rozrachunków z kontrahentami dla dokumentów walutowych dla których wartość zapłaty przeliczona na złotówki była mniejsza niż wartość dokumentu przeliczona na złotówki,
- Poprawiono kodowanie liczby załączników w przypadku składania PIT-36 wspólnie z małżonkiem w sytuacji gdy oboje małżonków składa PIT/36.