Inwentaryzacja
Do czego służy opcja inwentaryzacji?
Opcja ta służy do określania inwentaryzacji początkowej oraz inwentaryzacji końcowej poszczególnych miesięcy.
Jak posługiwać się oknem inwentaryzacji?
– edycja inwentaryzacji końcowej miesiąca
Funkcja ta umożliwia zmianę informacji o inwentaryzacji końcowej wybranego miesiąca. W oknie tym mamy pole WARTOŚĆ, w które należy wpisać prawidłową kwotę inwentaryzacji końcowej danego miesiąca. Za pomocą pola PODLEGA określamy czy inwentaryzacja danego miesiąca podlega uwzględnieniu przy wyliczaniu podatku dochodowego (PIT-5, PIT-5L). Przycisk
służy do akceptacji zmian, natomiast
do ich porzucenia.
Początkowa inwentaryzacja
Funkcja ta umożliwia zmianę informacji o inwentaryzacji początkowej. W oknie tym mamy pole wyboru Miesiąc, przy pomocy którego określa się miesiąc inwentaryzacji początkowej. Niżej znajduje się pole Wartość, w które należy wpisać prawidłową kwotę inwentaryzacji początkowej. Za pomocą pola Podlega określa się czy inwentaryzacja danego miesiąca podlega uwzględnieniu przy wyliczaniu podatku dochodowego (PIT-5, PIT-5L). Inwentaryzacja końcowa dla miesiąca grudnia od roku 2012 będzie brana tylko pod uwagę gdy będą także wypełnione i będą „PODLEGAĆ” poprzednie (wszystkie) miesiące. W przeciwnym wypadku zaliczka na podatek dochodowy za grudzień będzie wyliczana wyłączne z samego dochodu miesiąca grudnia. Przycisk
służy do akceptacji zmian, natomiast
do ich porzucenia.
– informacje o inwentaryzacjach
W opcji tej mamy możliwość wydrukowania na drukarce systemowej informacji dotyczących inwentaryzacji.