Pomoc

Aby znaleźć interesujące Cię tematy przejrzyj sekcję wg kategorii lub skorzystaj z wyszukiwarki.

Arkusz spisowy-rozliczenie inwentaryzacji

Do czego służy Arkusz spisowy?

Arkusz spisowy [arkusz inwentaryzacyjny] przeznaczony jest do wykonania sprawdzenia zgodności stanów magazynowych ewidencyjnych ze stanami magazynowymi rzeczywistymi. Polega on na spisaniu stanów rzeczywistych, porównaniu ich z danymi zawartymi w kartotece i wpisaniu poprawnej ilości w arkusz spisowy (jeśli jest to konieczne). Po rozliczeniu danych zawartych w arkuszu spisowym powstaną w razie potrzeby dokumenty wewnętrzne (PW i RW), dzięki którym stany magazynowe ewidencyjne będą zgodne z podanymi (rzeczywistymi).

By prawidłowo rozliczyć przeprowadzoną inwentaryzację w pierwszej kolejności należy spisać stany rzeczywiste w magazynie. W celu ułatwienia spisywania stanów, można wydrukować arkusz spisowy z wypisanymi towarami i pustymi polami, gdzie można wpisać stwierdzone stany magazynowe. Aby to zrobić należy wybrać przycisk

,a następnie należy wybrać, że chcemy wydrukować niewypełniony arkusz spisowy.

Po określeniu rzeczywistych stanów magazynowych można wprowadzić je do programu. Należy wybrać wtedy z listyw oknie arkusz spisowy towar, którego stan chce się poprawić i przycisnąć przycisk

edytuj Należy wtedy podać ilość stwierdzonego towaru i ewentualnie jego cenę jeśli system niemoże samodzielnie jej określić. Przy wyszukiwaniu towaru przydatny może być przycisk

,dzięki któremu można znaleźć towar szukając według indeksu bądź nazwy.

Wypełniony arkusz spisowy z naniesionymi danymi o towarach takimi jak: indeks, nazwa towaru, jednostka miary, cena (ważona), ilość stwierdzona oraz wartość możemy otrzymać wybierając przycisk

,a następnie wybierając, że chcemy wydrukować wypełniony arkusz spisowy.

Wszystkie operacje wykonywane na arkuszu spisowym takie jak wydruki orazrozliczenia wykonywane są na wszystkich magazynach. Na ekranie natomiast prezentowany jest tylko wybrany magazyn.

Rozliczenie danych z arkusza spisowego nastąpi z chwilą wybrania przycisku

Tworzone są wtedy dokumenty Przychodu Wewnętrznego oraz Rozchodu Wewnętrznego dokumentujące tylko różnice wynikającą z inwentaryzacji.

Program zapyta czy wydrukować wypełniony arkusz spisowy. W arkuszu tym będą podane stany ilościowe po rozliczeniu danych zawartych w arkuszu spisowym oraz wartość każdego z towarów. Następnie ukaże się okno z utworzonymi dokumentami rozliczającymi arkusz spisowy. Bezpośrednio z tego okna możemy wydrukować wprowadzone podczas wykonywania spisu dokumenty, korzystając z odpowiednich przycisków.