Pomoc

Aby znaleźć interesujące Cię tematy przejrzyj sekcję wg kategorii lub skorzystaj z wyszukiwarki.

Ewidencja wyposażenia

Ewidencja wyposażenia?

Księga ewidencji służy nam do ewidencjonowania posiadanego wyposażenia. W opcji tej dokonujemy wprowadzania danych dotyczących wyposażenia oraz jego likwidacji lub zbycia.

Jak posługiwać się księgą ewidencji wyposażenia?

wprowadzanie nowego wyposażenia

Po wybraniu tej opcji, podajemy następujące dane:

Data nabycia – data nabycia (zakupu wyposażenia).

Numer dokumentu – numer faktury lub rachunku nabycia wyposażenia.

Nazwa wyposażenia – nazwa nabytego wyposażenia.

Wartość początkowa – wartość początkowa nabytego wyposażenia.

Nr pozycji KPiR – nr poz. pod którą zostało zaksięgowane nabycie w Książce Przychodów i Rozchodów

– akceptacja wprowadzonych danych (zapisanie wprowadzonych danych do zbioru).

– zrezygnowanie z zapisu wprowadzonych danych

poprawianie wprowadzonego wyposażenia

Po wybraniu tej opcji mamy możliwość poprawy – ponownej edycji wprowadzonego wcześniej wyposażenia. Wszystkie czynności są takie same jak w opcji NOWY. Możemy jednakże poprawiać tylko wyposażenie, które do tej pory nie było jeszcze zlikwidowane lub zbyte.

– wprowadzone wyposażenie

Po wybraniu tej opcji mamy możliwość likwidacji lub zbycia wprowadzonego wcześniej wyposażenia. Podajemy wtedy powód oraz datę likwidacji lub datę zbycia. Zlikwidowane lub zbyte wyposażenie w oknie ewidencji wyposażenia na liście oznaczone będzie ciemno fioletowym kolorem.

– wydruk wprowadzonego wyposażenia

Po wybraniu tej opcji mamy możliwość wydruku wprowadzonego wcześniej wyposażenia.

– usunięcie wprowadzonego wyposażenia

Jeżeli chcesz całkowicie usunąć wyposażenie z ewidencji wyposażenia powinieneś skorzystać z tej opcji. Powinieneś z niej skorzystać jeżeli stwierdziłeś, iż omyłkowo wprowadziłeś dane wyposażenie. Jeżeli natomiast chcesz zaznaczyć w ewidencji wyposażenia likwidację lub zbycie danego wyposażenia powinieneś skorzystać z funkcji „Likwiduj”.