Ewidencja wyposażenia
Ewidencja wyposażenia?
Księga ewidencji służy nam do ewidencjonowania posiadanego wyposażenia. W opcji tej dokonujemy wprowadzania danych dotyczących wyposażenia oraz jego likwidacji lub zbycia.
Jak posługiwać się księgą ewidencji wyposażenia?
wprowadzanie nowego wyposażenia
Po wybraniu tej opcji, podajemy następujące dane:
Data nabycia – data nabycia (zakupu wyposażenia).
Numer dokumentu – numer faktury lub rachunku nabycia wyposażenia.
Nazwa wyposażenia – nazwa nabytego wyposażenia.
Wartość początkowa – wartość początkowa nabytego wyposażenia.
Nr pozycji KPiR – nr poz. pod którą zostało zaksięgowane nabycie w Książce Przychodów i Rozchodów
poprawianie wprowadzonego wyposażenia
Po wybraniu tej opcji mamy możliwość poprawy – ponownej edycji wprowadzonego wcześniej wyposażenia. Wszystkie czynności są takie same jak w opcji NOWY. Możemy jednakże poprawiać tylko wyposażenie, które do tej pory nie było jeszcze zlikwidowane lub zbyte.
– wprowadzone wyposażenie
Po wybraniu tej opcji mamy możliwość likwidacji lub zbycia wprowadzonego wcześniej wyposażenia. Podajemy wtedy powód oraz datę likwidacji lub datę zbycia. Zlikwidowane lub zbyte wyposażenie w oknie ewidencji wyposażenia na liście oznaczone będzie ciemno fioletowym kolorem.
– wydruk wprowadzonego wyposażenia
Po wybraniu tej opcji mamy możliwość wydruku wprowadzonego wcześniej wyposażenia.
– usunięcie wprowadzonego wyposażenia
Jeżeli chcesz całkowicie usunąć wyposażenie z ewidencji wyposażenia powinieneś skorzystać z tej opcji. Powinieneś z niej skorzystać jeżeli stwierdziłeś, iż omyłkowo wprowadziłeś dane wyposażenie. Jeżeli natomiast chcesz zaznaczyć w ewidencji wyposażenia likwidację lub zbycie danego wyposażenia powinieneś skorzystać z funkcji „Likwiduj”.