Najczęściej zadawane pytania FAQ
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęsciej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.
- Jak dostać duplikat faktury?
- Umiejscowienie opcji w programie
- Jak wczytać do programu plik JPK?
- Jak wygląda eksport danych z innego programu do Małej Księgowości?
- Jak obliczyć składki ZUS i podatek?
- Jak eksportować dane do ZUS?
- Jak odzyskać dane programu?
- Jak zrobić listę płac na umowę zlecenie?
- Jak obsługiwać moduł ‘Środki trwałe’?
- Jak rozliczać pracowników w Małej Księgowości?
- Czy można przenieść dane z wersji programu MK do BR?
- Jak zmienić NIP firmy w programie? (do poprawy?)
- Problem z wysyłką JPK
- Jak obliczyć składkę ZUS w programie?
- Import KEDU
- Jak aktywować serwer BR?
- Kiedy dostanę fakturę na maila?
- Nie dostałem klucza licencji, co robić dalej?
- Jak sprawdzić status płatności?
- Co zrobić w przypadku problemu z płatnością w PayU?
- Co zrobić, jeśli błędnie opłaciłem proformę i środki wróciły?
- Jak zmienić formę płatności?
- Czy można odnowić licencję z innego maila?
- Gdzie wpisać klucz licencji?
- Jak złożyć zamówienie na program?
- Jak opłacić złożone zamówienie?
- Czy jest możliwość odstąpienia od umowy?
- Jak zainstalować program Mała Księgowość?
- Pierwsze uruchomienie Małej Księgowości?
- Jak aktywować licencję offline?
- Jak pobrać aktualizację Małej Księgowości?
- Jak zainstalować dwa programy na jednym komputerze?
- Czy program działa na iOS?
- Czy program działa zdalnie na kilku komputerach?
- Jak i gdzie pobrać demo?
- Jak wystawić fakturę w dwóch językach w Małej Księgowości?
- Jak wysłać Jednolity Plik Kontrolny (JPK) przez Małą Księgowość?
- Jak usunąć fakturę w programie?
- Jak wpisać kontrahenta do programu?
- Jak prowadzić magazyn w Małej Księgowości?
- Jak przeprowadzić remanent w programie?
- Jak wprowadzić fakturę końcową w Małej Księgowości?
- Jak zrobić korektę faktury VAT w Małej Księgowości?
- Jak dodać umowę o pracę?
Jak aktywować serwer BR?
Aby umożliwić pracę na wielu komputerach w wersji BR Małej Księgowości, należy odpowiednio skonfigurować program. Możemy zrobić to, instalując go jedynie na głównym komputerze (serwerze), lub na wszystkich urządzeniach.
Instalacja programu jedynie na serwerze
- Program zainstalowany będzie jednokrotnie na komputerze zwanym dalej ‘Serwerem’.
- Katalog, w którym znajduje się program, będzie udostępniony w sieci lokalnej.
- Katalog musi zostać przydzielony (mapowany) do określonej litery dysku na komputerach zwanych ‘Klientami’.
- Na stanowiskach roboczych użytkownicy uruchamiają program z udostępnionego zasobu sieciowego.
- Użytkownicy mogą dowolnie uruchamiać firmy, pod warunkiem każda firma będzie w jednej chwili otwarta tylko na jednym urządzeniu.
- Wszystkie otworzone firmy na różnych komputerach zaznaczane będą kolorem.
Instalacja programu na każdym komputerze
- W opcjach programu skonfigurowany zostanie ‘Zdalny katalog danych’.
- Zdalny katalog danych może być katalogiem FTP lub SMB (udział sieciowy, mapowany lub bezpośredni).
- W przypadku korzystania z katalogu FTP konieczne jest zaznaczenie opcji ‘Pracuj na lokalnej kopii danych’.
- Zdalny katalog danych może być umieszczony na dowolnym komputerze, do którego będzie dostęp z danego komputera, również na systemach NAS, Linux, etc.
- W przypadku korzystania ze zdalnego katalogu FTP niektóre funkcjonalności mogą nie być obsługiwane.