Najczęściej zadawane pytania FAQ

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęsciej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.

Jak aktywować serwer BR?

Aby umożliwić pracę na wielu komputerach w wersji BR Małej Księgowości, należy odpowiednio skonfigurować program. Możemy zrobić to, instalując go jedynie na głównym komputerze (serwerze), lub na wszystkich urządzeniach.

Instalacja programu jedynie na serwerze

  • Program zainstalowany będzie jednokrotnie na komputerze zwanym dalej ‘Serwerem’.
  • Katalog, w którym znajduje się program, będzie udostępniony w sieci lokalnej.
  • Katalog musi zostać przydzielony (mapowany) do określonej litery dysku na komputerach zwanych ‘Klientami’.
  • Na stanowiskach roboczych użytkownicy uruchamiają program z udostępnionego zasobu sieciowego.
  • Użytkownicy mogą dowolnie uruchamiać firmy, pod warunkiem każda firma będzie w jednej chwili otwarta tylko na jednym urządzeniu.
  • Wszystkie otworzone firmy na różnych komputerach zaznaczane będą kolorem.

Instalacja programu na każdym komputerze

  • W opcjach programu skonfigurowany zostanie ‘Zdalny katalog danych’.
  • Zdalny katalog danych może być katalogiem FTP lub SMB (udział sieciowy, mapowany lub bezpośredni).
  • W przypadku korzystania z katalogu FTP konieczne jest zaznaczenie opcji ‘Pracuj na lokalnej kopii danych’.
  • Zdalny katalog danych może być umieszczony na dowolnym komputerze, do którego będzie dostęp z danego komputera, również na systemach NAS, Linux, etc.
  • W przypadku korzystania ze zdalnego katalogu FTP niektóre funkcjonalności mogą nie być obsługiwane.