Pomoc

Aby znaleźć interesujące Cię tematy przejrzyj sekcję wg kategorii lub skorzystaj z wyszukiwarki.

Inwentaryzacja

Do czego służy opcja inwentaryzacji?

Opcja ta służy do określania inwentaryzacji początkowej oraz inwentaryzacji końcowej poszczególnych miesięcy.

Jak posługiwać się oknem inwentaryzacji?

– edycja inwentaryzacji końcowej miesiąca

Funkcja ta umożliwia zmianę informacji o inwentaryzacji końcowej wybranego miesiąca. W oknie tym mamy pole WARTOŚĆ, w które należy wpisać prawidłową kwotę inwentaryzacji końcowej danego miesiąca. Za pomocą pola PODLEGA określamy czy inwentaryzacja danego miesiąca podlega uwzględnieniu przy wyliczaniu podatku dochodowego (PIT-5, PIT-5L). Przycisk

służy do akceptacji zmian, natomiast

do ich porzucenia.

Początkowa inwentaryzacja

Funkcja ta umożliwia zmianę informacji o inwentaryzacji początkowej. W oknie tym mamy pole wyboru Miesiąc, przy pomocy którego określa się miesiąc inwentaryzacji początkowej. Niżej znajduje się pole Wartość, w które należy wpisać prawidłową kwotę inwentaryzacji początkowej. Za pomocą pola Podlega określa się czy inwentaryzacja danego miesiąca podlega uwzględnieniu przy wyliczaniu podatku dochodowego (PIT-5, PIT-5L). Inwentaryzacja końcowa dla miesiąca grudnia od roku 2012 będzie brana tylko pod uwagę gdy będą także wypełnione i będą „PODLEGAĆ” poprzednie (wszystkie) miesiące. W przeciwnym wypadku zaliczka na podatek dochodowy za grudzień będzie wyliczana wyłączne z samego dochodu miesiąca grudnia. Przycisk

służy do akceptacji zmian, natomiast

do ich porzucenia.

– informacje o inwentaryzacjach

W opcji tej mamy możliwość wydrukowania na drukarce systemowej informacji dotyczących inwentaryzacji.