Do czego służy opcja inwentaryzacji?
Opcja ta służy do określania inwentaryzacji początkowej oraz inwentaryzacji końcowej poszczególnych miesięcy.
Jak posługiwać się oknem inwentaryzacji?
edycja inwentaryzacji końcowej miesiąca
Funkcja ta umożliwia zmianę informacji o inwentaryzacji końcowej wybranego miesiąca. W oknie tym mamy pole WARTOŚĆ, w które należy wpisać prawidłową kwotę inwentaryzacji końcowej danego miesiąca. Za pomocą pola PODLEGA określamy czy inwentaryzacja danego miesiąca podlega uwzględnieniu przy wyliczaniu podatku dochodowego (PIT-5, PIT-5/L). Przycisk
służy do akceptacji zmian, natomiast
do ich porzucenia.
Początkowa inwentaryzacja
Funkcja ta umożliwia zmianę informacji o inwentaryzacji początkowej. W oknie tym mamy pole wyboru Miesiąc, przy pomocy którego określa się miesiąc inwentaryzacji
początkowej. Niżej znajduje się pole Wartość, w które należy wpisać prawidłową kwotę inwentaryzacji początkowej. Za pomocą pola Podlega
określa się czy
inwentaryzacja danego miesiąca podlega uwzględnieniu przy wyliczaniu podatku dochodowego (PIT-5, PIT-5/L). Inwentaryzacja końcowa dla miesiąca grudnia od roku 2012
będzie brana tylko pod uwagę gdy będą także wypełnione i będą „PODLEGAĆ” poprzednie (wszystkie) miesiące. W przeciwnym wypadku zaliczka na podatek dochodowy za grudzień
będzie wyliczana wyłączne z samego dochodu miesiąca grudnia.
Przycisk
służy do akceptacji zmian, natomiast
do ich porzucenia.
informacje o inwentaryzacjach
W opcji tej mamy możliwość wydrukowania na drukarce systemowej informacji dotyczących inwentaryzacji.