Lista użytkowników
Lista użytkowników zawiera listę wszystkich użytkowników systemu wraz z ich obecnym stanem. Gdy lista użytkowników jest widoczna można dodać, edytować bądź usunąć użytkownika. Usunięcie użytkownika jest możliwe tylko wtedy gdy jest on wylogowany.
Edytując bądź dodając nowego użytkownika możemy:
- podać jego nazwę
- podać lub zmienić hasło
- grupę do której należy użytkownik
- podać jego Imię
- podać jego Nazwisko
- ustawić dostęp do poszczególnych opcji systemu
Maksymalna liczba użytkowników
Udostępniony serwer może wspierać do 5 użytkowników. Jeżeli chcemy wprowadzić nowego użytkownika, należy usunąć użytkownika który nie jest już używany.
Definiowanie dostępu dla użytkownika
W celu zdefiniowania dostępu użytkownika do poszczególnych funkcji systemu służą dwie tabele: funkcji głównych oraz funkcji podrzędnych. Definiując dostęp do funkcjonalności dla użytkownika można określić jedno z praw:
- T – Dostęp do funkcjonalności
- ? – Dostęp do funkcjonalności taki jak dla grupy, bądź domyślny dla serwera
- N – Brak dostępu do funkcjonalności
Zmiana prawa odbywa się poprzez naciśnięcie lewym przyciskiem myszy na przecięciu nazwy funkcjonalności oraz kolumny z prawem jakie chcemy ustalić dla danego użytkownika
Dla niektórych funkcjonalności zdefiniowane są funkcjonalności podrzędne. Dostępne są one do edycji w okienku poniżej.