Pomoc

Aby znaleźć interesujące Cię tematy przejrzyj sekcję wg kategorii lub skorzystaj z wyszukiwarki.

Formy płatności

Do czego służy kartoteka form płatności?

Kartoteka form płatności służy do zdefiniowania szablonów płatności. W szablonie takim zdefiniować możemy między innymi domyślny termin płatności oraz czynność podejmowaną podczas wprowadzania zapłaty. Przy wyborze danej formy płatności inne pola takie jak „Wartość do zapłaty”, „Termin płatności” itd. mogą zostać wypełnione domyślnymi wartościami.

Jak zarządzać kartoteką form płatności?

W oknie dostępne są następujące przyciski:

wprowadzanie nowej formy płatności

Po naciśnięciu przycisku NOWY podajemy

Forma płatności słowną nazwę formy płatności np. „gotówka”, „przelew” itd.

Zalecanymi nazwami form płatności są:

  • gotówka
  • bon
  • karta
  • czek
  • kredyt
  • przelew
  • mobilna

W przypadku definiowania formy płatności z domyślnym terminem płatności można użyć nazwy np. „przelew 7 dni”, „przelew 14 dni” itd.

Domyślna forma płatności zaznaczamy jeżeli ma być to domyślna forma płatności przy dokonywaniu sprzedaży. Można również zdefiniować oddzielnie domyślną formę płatności przy wystawianiu paragonów w opcjach programu oraz przy wprowadzaniu dokumentów księgowych w opcjach programu.

Domyślny termin płatności można zdefiniować domyślny termin płatności w dniach. Dla przykładu wpisanie w to pole wartości 7 spowoduje automatyczne ustalenie terminu zapłaty na tydzień od daty dokumentu.

Metoda obliczania terminu zapłaty – można wybrać dni kalendarzowe lub dni robocze.

Przy wprowadzeniu zapłaty w polu tym możemy wybrać czynność jaka ma zostać wykonana po wprowadzeniu zapłaty.

Rozlicz całość od razu zaznaczenie tego pola umożliwi zablokowanie pola wartości zapłaconej i przypisanie jej wartości faktury. Opcja ta szczególnie użyteczna jest w przypadku formy zapłaty „gotówka”

Obliczaj resztę przy fakturowaniu nie wprowadzaj nadpłaty, ale obliczaj resztę od wprowadzonej kwoty.

Drukuj termin płatności na fakturze. Drukowanie terminu płatności na fakturze można również ustawić dla całego programu w opcjach programu.

Drukuj informację o koncie bankowym na dole faktury. Jeżeli opcja nie jest zaznaczona informacja dotycząca konta drukowana jest w nagłówku.

edytowanie formy płatności

Opcja ta pozwala edytować wszystkie wcześniej wprowadzone dane dotyczące formy płatności.

wydruk form płatności

Opcja ta umożliwia wydrukowanie zestawienia form płatności.

usuwanie form płatności.

Funkcja ta służy do usunięcia formy płatności.