Pomoc

Aby znaleźć interesujące Cię tematy przejrzyj sekcję wg kategorii lub skorzystaj z wyszukiwarki.

Stawki VAT

Do czego służy opcja Stawki VAT?

Opcja ta służy do zmiany czterech stawek podatkowych VAT. W opcji tej wskazujemy od jakiego dnia obowiązują dane stawki VAT oraz czy od danego dnia obowiązuje okres przejściowy. W okresie przejściowym dostępne są oprócz danych stawek VAT także stawki z poprzedniego okresu.

Jak wprowadzać i zarządzać stawkami VAT?

wprowadzenie nowych stawek VAT

Po naciśnięciu przycisku NOWY podajemy:

Data – należy podać datę od kiedy obwiązywać będą nowe stawki VAT.

Okres przejściowy – należy zaznaczyć jeśli od danej daty maj być dostępne wprowadzane stawki VAT jak i stawki VAT z poprzedniego okresu.

PTU-A – należy podać wartość określoną w procentach dla stawki A.

PTU-B – należy podać wartość określoną w procentach dla stawki B.

PTU-C – należy podać wartość określoną w procentach dla stawki C.

PTU-D – należy podać wartość określoną w procentach dla stawki D.

Dodatkowo dla każdej ze stawek PTU można określić dodatkową nazwę. Może ona okazać się pomocna w przypadku wprowadzania więcej niż jednej stawki VAT z taką samą wartością.

Przycisk

oznacza akceptację wprowadzonych danych i zapisanie ich do kartoteki stawek VAT.

Przycisk

oznacza, że wprowadzone dane nie zostaną dopisane do kartoteki stawek VAT.

edytuj

edycja danych wprowadzonych stawek VAT.

Po wybraniu tej opcji mamy możliwość poprawy – ponownej edycji wprowadzonych wcześniej stawek VAT. Wszystkie czynności są takie same jak w opcji NOWY.

usunięcie danego zestawu stawek VAT dla wybranej daty.

Po naciśnięciu tego przycisku nastąpi usunięcie zaznaczonego zestawu stawek VAT z listy.

zakończenie pracy ze stawkami VAT.

Po naciśnięciu tego przycisku nastąpi wyjście z opcji Stawki VAT.