Stawki ryczałtu ewidencjonowanego
Do których kolumn Ewidencji Przychodów wpisujemy wartości?
Wartości powinniśmy wpisywać zgodnie z stawkami ryczałtu ewidencjonowanego:
17,0% – sprzedaż według pierwszej stawki
15,0% – sprzedaż według drugiej stawki
14,0% – sprzedaż według trzeciej stawki
12,5% – sprzedaż według czwartej stawki
12,0% – sprzedaż według piątej stawki
10,0% – sprzedaż według szóstej stawki
8.5% – sprzedaż według siódmej stawki
5,5% – sprzedaż według ósmej stawki
3,0% – sprzedaż według dziewiątej stawki
Dodatkowo w programie przy wyborze stawki ryczałtu ewidencjonowanego umieszczona jest opcja
- <nie podlega ryczałtowi>
Oznacza to, iż wartość dokumentu nie zostanie wpisana do Ewidencji Przychodów, może być wtedy uwzględniona w ewidencji VAT zakupów.
W programie dodatkowo została umieszczona opcja pozwalająca na dowolne edytowanie stawek ryczałtu:
Do czego służy opcja Stawki ryczałtu?
Opcja ta służy do zmiany stawek ryczałtu w danym roku podatkowym – księgowym.
Jak posługiwać się oknem stawek ryczałtu?
Stawki dla ryczałtu ewidencjonowanego można dowolnie konfigurować według poniższych zasad:
- Można wprowadzić dowolnie do 9 stawek ryczałtu. Do tworzenia stawek ryczałtu służy przycisk „Nowa stawka”.
- Stawka ryczałtu wyrażana jest w procentach.
- Można wprowadzić dowolnie do 9 podsumowań. Do tworzenia podsumowań służy przycisk „Nowa suma”.
- Podsumowania dotyczą tylko kolumn stawek ryczałtu
- Dwie sumy po sobie nie mogą występować.
- Suma sumuje do „n” kolumn wstecz zawierających stawki ryczałtu.
- Można dowolnie usunąć, bądź edytować daną stawkę bądź sumę zmieniając jej parametry
Na podstawie powyższych zasad można dowolnie sformatować wydruk ewidencji przychodów. Szablon kolumn ewidencji przychodów widoczny jest w odpowiedniej tabeli powyżej przycisków służących do zarządzania stawkami oraz sumami ryczałtów.
Po naciśnięciu przycisku